Wij krijgen het meestal wel te horen wat men vind van de content van een ander. Wat kunnen mensen zie makkelijk irriteren aan de video’s van X en de berichten van Y. Onze reactie: stoor je er niet aan of doe er iets aan. Waarom volg je die persoon dan nog? En.. wat plaats je zelf eigenlijk?
Wat kun je doen om je tijdlijn te beïnvloeden?
Controle over je LinkedIn tijdlijn
- Wil je de berichten van een bepaald persoon niet meer zien, stop met volgen (dat kan met behoud van de connectie)
Ga naar het profiel van deze persoon, je ziet onder de profielfoto een knop Bericht en daarnaast MEER, wanneer je daarop klikt kun je kiezen voor ‘Niet meer volgen’.
Geen update missen? Abonneren kan via het ‘belletje’
- Andersom kan ook, wanneer je niet één bericht van een persoon wil missen, ga dan naar het profiel en klik op het ‘belletje’. Een manier om je te abonneren op de updates. Gelijk maar even doen 😉
LinkedIn tijdlijn instellen op ‘Recent’ in plaats van ‘Populair’
- De tijdlijn van je profiel staat standaard ingesteld op ‘populair’. Dit kun je aanpassen naar ‘Recent’ zodat de nieuwste berichten boven aan je tijdlijn staan.
LinkedIn berichten niet meer laten zien en ‘Mijn feed verbeteren’
- Ook kun je per bericht klikken op de 3 puntjes rechtsboven, aansluitend op ‘Ik wil dit niet zien’
Wanneer je dat doet bij een advertentie staat er ‘Mijn feed verbeteren’. 2 functies die ervoor zorgen dat jouw tijdlijn steeds meer van jou wordt.
Kortom, als je social media gebruikt als ondernemer kun je je beperken tot het plaatsen van boeiende content voor jouw bedrijf. Als gebruiker kun je je beperken tot het lezen, reageren of delen van berichten van je netwerk. Doe je dit 30 minuten per dag, dan kun je al goed zichtbaar zijn.
Bovenstaande tips komen vanuit de desktop versie van LinkedIn, op je smartphone zitten de functies wellicht ergens anders.
Had je iets aan deze tips? Deel het op LinkedIn? Dankjewel!